2 Sep 2015

TIP DAN RAHSIA MELABUR SAHAM DI BURSA SAHAM KUALA LUMPUR / PANDUAN JUAL BELI SAHAM TANPA RUGI


Teknik atau strategi "swing trading" ialah dimana, saya akan menyimpan sesuatu saham yang dibeli untuk jangkamasa 2-6 bulan. Tiada strategi T3 ataupun Intraday.. itu adalah hakikat yang perlu anda ketahui jika anda ingin menjana keuntungan yang besar di dalam pasaran saham. Strategi T3 ataupun Intraday, adalah kurang sesuai untuk pasaran saham di Malaysia. Kebanyakkan pelabur yang melakukan strategi T3 hanya mengikut bulat-bulat panduan yang diajarkan di dalam buku-buku tulisan "mat-mat saleh" di luar sana.. akibatnya.. mereka akan untung sekali dan rugi 8 kali!...

Namun begitu, saya faham.. ianya bukan salah anda jika anda pernah melakukan kesilapan tersebut. Sememangnya, buku-buku panduan mengenai urusniaga di pasaran saham hasil tulisan rakyat tempatan yang menfokuskan kepada Bursa Malaysia.. teramatlah kurang di Malaysia ini. Kebanyakkan buku yang ada pula, hanya mengajarkan perkara-perkara asas seperti.. "Bagaimana mahu membuka akaun?, Apa itu candle stick? Apa itu Bursa Malaysia?... dan sebagainya.

Ianya terlalu basic.... saya kira, sudah sampai masanya, untuk saya berkongsikan ilmu yang lebih "advance" kepada masyarakat di Malaysia tentang pelaburan saham.

Jadi, saya mengambil keputusan untuk mendokumentasikan "Sistem Analisa Saham" yang saya gunakan selama ini, menjadi sebuah ebook!. Dan akhirnya... wujudlah sebuah ebook yang berjudul "SISTEM SAHAM - Panduan Analisa Jual Beli Saham Yang Menguntungkan!"

.UNTUK MAKLUMAT LANJUT SILA KLIK SINI

iklan

Arkib Blog