7 Sep 2013

CARA PANTAS BELAJAR BAHASA MANDARIN



CARA PANTAS BELAJAR BAHASA MANDARIN

Saya pasti anda inginkan anak-anak anda berjaya dalam kehidupan dan mempunyai pekerjaan atau karier yang menjamin masa depan mereka. 

Saya yakin anda sedar yang kini ibubapa berlumba-lumba menghantar anak-anak mereka ke kelas-kelas bahasa Inggeris walaupun terpaksa membayar harga yuran yang tinggi. 

Kenapa bahasa Inggeris...??? Ini kerana bahasa Inggeris adalah bahasa antarabangsa dan negara-negara Eropah serta Amerika dan negara-negara lain yang memegang kuasa ekonomi menggunakan bahasa Inggeris sebagai bahasa pengantara sesama mereka. 

Ini termasuklah di dalam negara kita sendiri dimana bahasa Inggeris merupakan bahasa kedua selepas bahasa Melayu sebagai bahasa rasmi.

Ya tidak di sangkal bahawa bahasa Inggeris itu penting namun apabila melihat perkembangan bahasa Mandarin kini akan datang kepentingan untuk menguasai bahasa Mandarin akan sama pentingnya dengan bahasa Inggeris. Mari kita lihat dalam konteks negara kita :

Peluang-peluang pekerjaan

Kini ianya sudah berlaku walaupun tidak secara keseluruhannya dimana banyak syarikat-syarikat yang dikuasai oleh bangsa Cina meletakkan bahasa Mandarin sebagai syarat untuk bekerja di syarikat mereka. 

Sudah tentu bangsa-bangsa selain dari bangsa Cina yang tidak tahu berbahasa Mandarin tidak akan dapat peluang untuk bekerja di syarikat tersebut. Hendak salahkan syarikat tersebut tidak boleh juga kerana urusan pekerjaan mereka banyak berkisarkan bahasa Mandarin.

Bahasa yang sangat sesuai untuk belajar Metamatik

Ramai yang tahu termasuk anda sendiri tahu apa itu SEMPUA satu sistem perkiraan menggunakan alat yang dinamakan SEMPUA. Untuk menguasai sistem ini dengan mudah sudah tentu perlu menguasai bahasa Mandarin itu sendiri. 

Oleh jika anak-anak tahu bahasa Mandarin maka potensi untuk ia menguasai ilmu Metamatik sangatlah tinggi.

Bahasa yang banyak digunakan dalam perniagaan

Ini satu lagi fakta yang tidak boleh disangkal dimana walaupun bangsa Cina yang bahasa rasminya bahasa Mandarin merupakan 30% populasi di negara kita tetapi 80% dari kuasa ekonomi dan perniagaan dikuasai oleh mereka. 

Bayangkan jika sampai masa anak-anak anda dewasa kelak peluang untuk berjaya dalam perniagaan amat-amat cerah kerana dapat menguasai bahasa Mandarin sebagai bahasa melakukan urusan perniagaan mereka.

Dihormati Dan Dipandang Tinggi

Bayangkan juga jika anak-anak anda dapat menguasai banyak bahasa dan sekurang-kurangnya 3 bahasa iaitu bahasa Melayu, bahasa Inggeris dan bahasa Mandarin. Mereka akan dihormati dan dipandang tinggi. 

Sudah pasti dapat mengelakkan diri mereka dari gejala penipuan kerana tidak faham bahasa Mandarin.

Sekarang sudah ada jalan penyelesaian.. Berminat sila klik dibawah untuk maklumat lebih lanjut.

CARA PANTAS BELAJAR BAHASA MANDARIN

iklan