28 Sep 2013

PANDUAN MENGENAL SUAMI MAIN KAYU TIGA



Kes-kes pasangan curang seperti ini memang sering kita dengar di dalam masyarakat kita. Anda pasti pernah menonton drama di televisyen mengenai pasangan yang curang. Kadang-kala anda sendiri akan tertawa melihat gelagat  si pelakon yang dengan mudah kelentong pasangannya.
Namun adakah anda sedar bahawa kes-kes pasangan curang merupakan sebahagian dari kehidupan anda dan kadang-kala ianya berlaku di depan mata anda.

Jika tidak berlaku pada anda sudah pasti ianya berlaku  kepada rakan anda, kenalan anda, rakan sepejabat anda, saudara-mara anda malah mungkin dikalangan keluarga anda sendiri.

Kini kes pasangan curang tidak lagi mengira jantina. Kalau dahulu bila sebut sahaja curang, kesalahan tersebut akan jatuh kepada pihak lelaki dan jarang kita dengar wanita yang curang. Namun kini senarionya sudah berubah… tidak kiralah pihak lelaki mahupun wanita sama sahaja dan yang paling membimbangkan ialah peratusan kaum wanita yang curang semakin meningkat!

Anda juga mungkin sering mendengar kes suami yang ada skandal dan kahwin secara senyap-senyap di Thailand. Walaupun ada undang-undang yang memerlukan si suami untuk meminta persetujuan isteri pertama sebelum berkahwin lagi, namun bagi si suami yang  terus bernikah di Thailand, dia hanya perlu membayar denda sahaja dan perkahwinannya boleh didaftarkan dengan mudah.

Sememangnya sejak kebelakangan ini sering kali media massa menyiarkan kes isteri curang. 
Terdapat satu kes  dimana seorang wanita telah ditangkap oleh pegawai Jabatan Agama Islam Perlis pada hari ulang tahunnya yang ke-31, kerana disyaki berkhalwat. Apa yang menyedihkan, penangkapan wanita yang mempunyai dua orang anak itu turut disertai oleh suaminya, dan yang lebih mengharukan ialah suaminya itu pula telah pun menyediakan kek istimewa untuk si isteri.

Ini kes yang dilaporkan oleh media. Bagaimana pula dengan kecurangan ataupun skandal yang tidak dilaporkan?
Sekarang kes kecurangan dah semakin banyak kategori:
1.   Suami orang skandal dengan anak dara (Ini biasa sangat kita dengar)
2.   Suami orang skandal dengan janda/balu (Ini juga sudah macam kejadian harian)
3.   Isteri orang skandal dengan lelaki bujang (Ini adalah trend yang sedang meningkat)
4.   Isteri orang skandal dengan suami orang (Ini masalah kronik yang amat bahaya!)
Kami juga pernah mendengar satu kisah benar dimana yang curang ialah suami orang dan isteri orang yang berlaku di salah sebuah kilang di Selangor.
Hubungan mereka bukan lagi sorok-sorok. Satu kilang dah tahu. Nak dijadikan cerita panas… isteri kepada suami yang skandal datang serang pasangan yang sedang hangat bercinta tersebut. Kecoh satu kilang!

KINI KAMI ADA JALAN PENYELESAIAN
TERUS MEMBACA DENGAN KLIK DIBAWAH


iklan